Rozhovor se Schneider Schreibgeräte GmbH

Rozhovor s firmou Shneider Schreibgeräte GmBH, partnerem firmy Molotow.

Lisa Münch z BEYOND BIZ hovoří s Christianem Schneiderem (CEO), Frankem Großem (výkonný ředitel), Patrickem Wintermantelem (technický manažer) a Dr. Barbarou Wisser (chemik, vývoj inkoustu) ze Schneider Schreibgeräte GmbH.

Lisa:
Paráda, našli jste si čas na rozhovor.
Ještě jednou jsem ráda, že mohu nahlédnout do kreativního průmyslu pro BeyondBiz – mít možnost mluvit s takovým „starýmy stagery“ (což vy určitě jste). Když se podíváte do historie vašeho podniku, nezůstane bez povšimnutí, že vám celkem funguje bussines v rámci kuličkových per – to znamená: vydláždili jste cestu pro vývoj kuličkových per v Německu. Znamená také: jste srovnatelní s Thomasem Edisonem [smích] – a co?! Překvapivě tato společnost sídlí v srdci Schwarzwaldu.

Mohu se Vás zeptat, jak vnímáte tento velký rozvoj Vaší tradiční rodinné firmy? Musíte být šíleně hrdí, že jste toho součástí, že?

Christian (CEO):
Z mého pohledu se nemohu srovnávat s Thomasem Edisonem, ale jsem hrdý na to, že mohu úspěšně pokračovat v odkazu své rodiny. Lidé dnešní generace považují kuličková pera za samozřejmost, ale skutečně: za dob mého dědečka byla propisovací tužka převratným vynálezem, dříve existovala pouze pera a tužky. Nebylo však jasné, že přeberu rodinný podnik od začátku. Moji rodiče tomu samozřejmě tajně důvěřovali, ale nikdy to nečekali. Po studiích jsem získal své první pracovní zkušenosti na Ebay v Berlíně – kompletní alternativní program k Schwarzwaldu [smích]. Náhle jsem změnil názor během cesty do světa v roce 2008, kde jsem navštívil některé mezinárodní zástupce firmy. Bylo to velmi motivující cestování, protože jsem přišel do styku s našimi produkty v tolika různých zemích světa. Inspirovalo mě to, abych předběhl podnikání mého otce. To byl přesně ten okamžik, kdy jsem se začal cítit hrdě a myšlenky na řízení společnosti se rozhodly při jejím dalším rozvoji a vytváření vlastních nápadů. Ačkoli jsou pro mě otázky digitalizace a umělé inteligence zajímavé, považuji za vzrušující optimalizovat a prodávat haptický produkt globálně – namísto digitálního.

Lisa:
Velký vliv má digitalizace. Umím si představit, že tím utrpěla i analogová kultura psaní. Netřeba dodávat, že zlepšení a udržení kroku s digitálním barevným světem je více než kdy jindy důležité. Co skutečně podporuje vaše podnikání? Je to všechno o „udržení tempa“, nebo co je vaší múzou pro něco nového?

Christian (CEO):
Dopad progresivní digitalizace je v našem odvětví jistě pozoruhodný. Přestože jsou naše produkty analogové, ruční psaní, značkování a skicování má absolutní právo na existenci. Například: víme, že v dnešní době lidé píší méně, ale na druhou stranu častěji. Naše produkty se tomuto chování uživatele přizpůsobují postupně, např. pro rychlý podpis musí pero okamžitě psát.

Navíc nabývají na významu trendy jako omalovánky pro dospělé, kreativní organizace každodenního života pomocí bullet journalingu nebo metody pomalého pohybu, které působí terapeuticky. Díváme se proto optimisticky dopředu. Mě osobně takové změny motivují, protože dávají prostor i šancím. Jsem přesvědčen, že tempa růstu v sekci papír, úřady a kancelář lze v následujících letech dosáhnout při nabízení inovativních produktových konceptů a chytání či ustavování spotřebitelských trendů. Potvrzuje to náš úspěšný prodejní trend z posledních let. Nestačí však jen držet krok s duchem doby, také produkty a výrobní procesy je třeba neustále reflektovat, analyzovat a optimalizovat. Abychom uvedli příklad, pravidelně reflektujeme naše stávající produkty s ohledem na udržitelnost a kvalitu produktů. Navíc neustále analyzujeme náš sortiment, abychom zjistili, jak jej lze dále rozvíjet – se zaměřením na naše klíčové kompetence. Pro ochranu životního prostředí a nekonečných zdrojů je nezbytné hledat řešení a alternativy plastových materiálů. V posledních letech se nám podařilo nastavit výjimečné milníky ve využívání bioplastů a recyklovaných materiálů.

Rozšiřování našeho sortimentu do hobby a kreativního sektoru bylo navíc realizováno neustálými optimalizacemi a rozšiřováním našich hlavních kompetencí. Našli jsme tak kompetentního partnera se značkou Molotow, který nám pomohl dostat se do těchto produktových oblastí a uvést na trh vlastní produktovou řadu pro hobby a kreativní trh.

Udržet krok – to se snadněji řekne, než udělá. K tomu pravděpodobně máte sbor specialistů, kteří neustále zkoumají vývoj techniky a inkoustů a hledají trendy a možnosti. Jedním z těchto specialistů je Patrick Wintermantel.

Lisa:
Odkud čerpáte nápady a co je na vaší práci vzrušující, ale také náročné?

Patrick (technický manažer):
Když mluvíme o vývoji trhu a technických možnostech, je důležité vždy znát nejnovější zprávy. Díky skvělé síti a stálé výměně názorů s naším partnerem Molotow a naším vynikajícím týmem Schneider je možné rychle a úspěšně reagovat na trendy a problémy.
Naše vysoká vertikální integrace nám umožňuje testovat alternativy pro plasty na bázi oleje. To znamená, že můžeme tlačit na jeho optimalizovanou výrobu. V tomto sektoru jsme již udělali průkopnickou práci a se Sketcherem to posouváme na novou úroveň. Kromě recyklovaného plastu těla je z recyklovaného materiálu vyroben také zásobník na vlákna.
Vzrušení a výzvy jdou ruku v ruce. Poznatky, o které se s námi Molotow podělil, jsme považovali za vzrušující. Díky jejich zkušenostem a úzké spolupráci s umělci je možné pochopit potřeby této cílové skupiny. Úkolem je přenést tyto požadavky do ekonomického a udržitelného konceptu produktu.
Společně jsme realizovali inovativní a jedinečný produkt, který je udržitelný ve své výrobě vyrobený s nejnovějšími technickými možnostmi.

Lisa:
To je přesně to, kam se chci dostat. Tento vývoj produktu je opravdu zajímavý, protože může rozhodujícím způsobem způsobit revoluci v klasickém grafickém oboustranném popisovači (často používaném s deonymem „Copic“ popisovač). Mluvím především o inovativní technologii, filozofii udržitelných produktů a mimořádně vzrušujícím výzkumu inkoustů, který nám může Dr. Barbara Wisser později podrobně vysvětlit.

Jaká je technická zvláštnost této značky, která může zastínit „Copic“?

Patrick (technický manažer):
Náš Sketcher je tak rozmanitý, že je docela obtížné jej porovnat s jinými produkty existujícími na trhu. Začíná to designem – vytvořili jsme tělo trojúhelníkového tvaru, které perfektně padne do ruky při držení fixu. Fixa je pohodlná a i po dlouhé době používání se ruka méně unavuje.
Dále jsme pro výrobu Sketcheru použili udržitelné sypké materiály. Celý popisovač se skládá z >92 % recyklovaného materiálu. V důsledku toho lze ušetřit 79 % CO2 ve srovnání s použitím běžných plastů. Recyklační množství i úspora emisí CO2 byly ověřeny a certifikovány nezávislými instituty.

Barvy lze díky výměnným zásobníkům také zakoupit samostatně – to šetří plast ve srovnání s nákupem kompletního popisovače. V číslech to znamená ~56 % nebo 10,6 g. Systém zásobníků obecně je absolutní inovací. Zákazník tak může nejen „doplnit“ popisovač, ale zároveň vyměnit hrot, aniž by si ušpinil prsty. Dalším bodem je vydatnost markeru. Znamená: ze zásobníku vlákna vytéká více inkoustu. Protože se používají dva různé zásobníky, existují dvě různé nádržky na inkoust vyrobené z vlákna. Výhodou je, že jeden hrot „neukradne“ inkoust druhému hrotu. Vede k vyšší vydatnosti psacího, pardon, malířského nástroje.

Dalším bodem je nesmírná cenová výhoda při nákupu zásobníku místo popisovače. Pro mě je obrovským vrcholem přizpůsobitelnost. Pomocí různých tvarů hrotů a několika barevných odstínů nabízí Sketcher téměř nekonečné možnosti kombinací. To je hodně věcí, co? A to jsme ještě nemluvili o inkoustu.

Dr. Wisser (chemik, vývoj inkoustu):
Vývoj inkoustu byl také vzrušující a náročný. O inkoustech na vodní bázi jsme přemýšleli zdola nahoru. Požadavky umělců a kreativních lidí jsou vysoké – vyšší než u běžných psacích potřeb. Žádané jsou brilantní, barevně intenzivní inkousty, které by měly být bez zápachu a zároveň rychle schnoucí. Musíte vědět, že oproti inkoustům na alkoholové bázi mají inkousty na vodní bázi přirozeně delší dobu schnutí – kvůli jejich chemickému složení. Díky některým trikům jsme se této situaci dokázali vyhnout. Náš inkoust Aqua Pro schne téměř stejně rychle jako inkousty na alkoholové bázi. Navíc nanášení inkoustu je pěkně šťavnaté a vzniká opravdu pěkný zážitek z malování. V rámci našeho oddělení jsme tomu říkali „inkoustový sladký řečník“.
Dále jsme mohli dosáhnout dobré odolnosti inkoustů vůči UV záření. Abyste měli představu o procesu: úprava inkoustu, vystavení inkoustu, kontrola výsledku tak často, jak je požadováno – dokud tým z Molotow, který má jiný pohled na inkoust, a náš tým nebudou spokojeni. A po několika letech vývoje, obratů a velkých úspěchů jsme vytvořili produkt, který je jedinečný svými vlastnostmi. V našem týmu jsme dosáhli úžasných věcí.

Lisa:
Páni, to zní jako dobrá věc. Zejména aspekt udržitelnosti je pro mě zajímavý. Často se používá „udržitelnost“ a mezitím něco jako výraz „žvýkačka“ žvýkáme dlouho, dokud nezůstane žádná chuť a nic jiného. To však neplatí pro Schneider Schreibgeräte GmbH, protože máte certifikaci EMAS. Udělala jsem svůj domácí úkol: získat a udržet si tento certifikát je docela těžké, že?

Frank (výkonný ředitel):
Máte naprostou pravdu! Otázka udržitelnosti je v naší společnosti stále důležitější a vzájemně pojem „udržitelnost“ ztrácí na důvěryhodnosti kvůli inflačnímu používání. Často dochází ke snahám vybudovat udržitelný image pomocí předstíraných „zelených akcí“. Myslím si však, že „Greenwashing“ se dříve nebo později odhalí, což má negativní dopad na image společnosti.
Začali jsme potichu brzy s úsporami zdrojů a ekologickými procesy – v době, kdy se tomu mnoho lidí usmálo. Již v roce 1995 se Schneider zabýval systémy environmentálního managementu. Jako první společnost v našem oboru jsme v roce 1998 obdrželi certifikát EMAS, který jsme od té doby pravidelně revalidovali. Vybrali jsme si EMAS, protože se nám líbila myšlenka trvalého procesu zlepšování včetně neustálého ověřování ze strany vyšetřovatele, stejně jako dokumentace našeho environmentálního chování jako součást environmentálního prohlášení EMAS. Zpětně to bylo dobré rozhodnutí, které stálo za to. Pomohlo nám to vypracovat dobře podložený základ, např. získávání údajů o stopě CO2. Certifikační proces je však na začátku poměrně komplikovaný a vyžaduje velké množství znalostí o procesech souvisejících s životním prostředím ve firmě. Musí být stanoveno a zdokumentováno mnoho čísel a zároveň musí být definovány environmentální cíle a měření. Kromě toho musí být vytvořena pravidla pro procesy a pravomoci, např. formou prohlášení o metodě, školení a jmenování komisařů. Přesto se v průběhu let získává mnoho zkušeností a znalostí, což má pozitivní dopad na časovou investici do certifikačního procesu.

Lisa:
Zní to jako hodně práce. A jako by to nestačilo, zahájili jste partnerství se společností Molotow – urban značkou pro kreativní malířské nástroje, fixy a spreje. Jak k této mimořádné spolupráci došlo? Kde jsou rozhraní? Co to znamená pro papírenský trh a kreativní sektor?

Frank (výkonný ředitel):
Ano, jiskry létaly, když jsme se poprvé setkali [smích]. Schneider dlouhodobě sleduje blízké umělecké a kreativní odvětví. Nastavením vlastní výroby inkoustu jsme získali další interní kompetence, které můžeme všestranně využít – také pro výrobu výtvarných potřeb, pro malířské nástroje, fixy a barvy. Neměli jsme však žádné znalosti o spotřebitelích a žádný přístup na trh, stejně jako žádné významné postavení v tomto segmentu trhu.
Přišel Molotow. Po prvních rozhovorech jsme rychle poznali, že k sobě pasujeme a doplňujeme se. Obě naše společnosti jsou známé inovacemi na nejvyšší úrovni kvality a výrobou „Made in Germany“. Navíc máme podobné názory na udržitelnost. Hned nám bylo jasné, že ze znalostí toho druhého můžeme těžit mnoha způsoby. Molotow zná kreativní trh a cílovou skupinu lépe než kdokoli jiný. Vědí o požadavcích na umělce. Na druhou stranu máme velké znalosti ve výrobě. Od začátku bylo zaměřeno na dosažení technologického vývoje s jedinečnými prodejními nabídkami z výměny znalostí obou společností s cílem vytvořit produkty pro psaní a malbu, které doplní produktové řady Schneider a Molotow. Kromě toho jsme začali převzetím mezinárodní distribuce sortimentu Fine Art od Molotow, což nám pomohlo získat první zkušenosti s marketingem výtvarných potřeb. Naše mezinárodní povědomí o značce a tým, včetně logistiky, byly pro Molotow skutečně přidanou hodnotou. Krok za krokem jsme se přiblížili hobby a kreativnímu trhu. Od spolupráce v roce 2016 se toho hodně událo. Vzájemně vyvinutý Molotow Blackliner má velký úspěch a zatím je k dispozici ve 13 šířkách. Společnost Schneider zase těží ze své koncepce a marketingu své kreativní řady „Makers Line“ z desetiletí trvajících odborných znalostí Molotow. Řada „Makers Line“ se vyznačuje inovativními produktovými řadami a také zcela novým a nekonvenčním komunikačním stylem, který je vhodný pro hobby a poloprofesionální uživatele. Náš společný vývoj lze sledovat s nadšením – to je jisté.

@lisamuench_editorials
Šéfredaktorka ve společnosti BeyondBiz

Zdroj: https://www.molotow.com/en/brand/headquarters/interview-schneider-schreibgeraete

Originál PDF: https://www.molotow.com/fileadmin/Dateien/PDF/Publicrelations/Interview_SCHNEIDER_EN.pdf

Otevírací doba

Pondělí - Pátek : 11:00 - 19:00 Sobota - Neděle : Zavřeno

Oficiální stránky : www.molotow.com
Posloucháme : www.azurit.cz
Obouvá nás : www.rooftop.sk

Kde nás najdete

Plynární 33Praha 7 - Holešovice170 00 Česká RepublikaGPS: 50.107913 14.445514

Kontakty

Email: praha@molotow.cz Phone: +420 776 320 518
© Copyright 2017 Urban Fine Art s.r.o.