ZÁKLADY
Je téměř nemožné zapsat kompletní vývoj Německé značky MOLOTOW™, protože její základní složka byla založena v roce 1959 firmou „Farben Feuerstein“. Byla založena Wilhelmem Feuersteinem, a později převzal rodinný podnik jeho syn Jürgen Feuerstein a rozvinul jej podle své firemní filozofie.
IT’S BIGGER THAN HIP-HOP*
Jürgen již v mládí získal znalosti o barvách, jejich složkách, trvanlivosti, kvalitě a hustotě, když se často nacházel za gramofony místních klubů. Toto a jeho vášeň pro americké muscle cars, ho přivedli do kontaktu s graffiti scénou. Není zbytečné zmínit, že brzy rotovalo prvních 1210 plechovek v obchodě jeho rodičů (1210 je odkaz na legendární gramofony Technics SL-1210).
Blízká přátelství se rozvíjejí – vznikla graffiti scéna a průmyslové odvětví bylo teprve na začátku. Spolu s nejvýznamnějšími umělci vyvinul Jürgen první prototypy barev ve spreji optimalizované pro graffiti – a to znamenalo: méně aerosolové mlhy, ostré hrany při malování a plechovky bez míchacích kuliček. Se zapálenými myšlenkami Jürgen vytvořil zázemí pro celé graffiti hnutí.
*je to větší než hiphop – část refrénu skupiny DEAD PREZ a jejich songu It’s bigger than Hip Hop z roku 2000
BOOM BIDDY BYE BYE**
S celosvětovým prvním aerosolovým sprejem bez míchacích kuliček, se narodila značka MOLOTOW™ a jejich logo se poprvé objevilo na zadní straně obalu plechovky. Až do dnešních dnů je tato barva ve spreji referenčním produktem číslo 1 pro pořádnou akci.
Další inovace netrvali moc dlouho a první sprej pro umělce pro precizní a urban umění byl zrozen – MOLOTOW™ PREMIUM. Spolu s následnými akrylátovými ONE4ALL™ popisovači, tento sprej byl vlajková loď a vodítkem pro budoucí barevné koncepty na uměleckém trhu.
Historie sprejů je sepsána zde.
THE MESSAGE***
V tomto procesu to nebyla snadná cesta k dnešní graffiti kultuře. Na začátku společnost považovala graffiti za „špínu“ nebo dokonce za vandalismus, dokud se pouliční urban umění nevyvinulo k akceptované formě umění. MOLOTOW™ také přispěl k uznání graffiti, ačkoliv nevědomky, při otevření první graffiti výstavy v roce 2004 v galerii „K31“. S více než 1000 návštěvníky bylo otevření nejen úspěchem, ale také se vybudoval nový prostor pro mezinárodní graffiti umělce a jejich dosud podceňované umění. Tato výstava sjednotila sběratele umění a umělce s jedním vzkazem – umění nezná stereotypy.